Přístrojová lymfodrenáž

Lymfatická drenáž a krevní oběh patří k nejdůležitějším životním funkcím lidského organismu. Krevní kapiláry neustále propouštějí ve tkáních určité množství krevních tekutin, které mohou být zpětně resorbovány krevním kapilárním řečištěm. Jejich odvádění z tkání a návrat do krevního oběhu je úkolem lymfatického systému, který je tvořen lymfatickými cévami a lymfatickými uzlinami.

Přístroj Pneuven MEDI je ve spojení s vícekomorovými návleky určen pro sekvenční kompresivní drenáž zaměřenou zejména na léčbu poruch lymfatického systému, které se projevují lymfatickými otoky, celulitidou, selháváním funkce imunitního systému s doprovodnými projevy únavy apod.

Principem účinku presoterapie přístroje je řízeným způsobem pomocí zdroje vzduchu naplňovat jednotlivé, částečně se překrývající, komory návleku a vytvářet tak tlakovou vlnu. Cílem řízeného účinku tlakové vlny je obnovit funkci v postiženém místě lymfatického systému, pravidelnou aplikací pak tato postižená místa udržet průchodná, a snížit či odstranit příčiny těchto poruch, signalizovaných mimo jiné lymfatickými otoky. Lymfodrenáž napomáhá celkové regeneraci, detoxikaci organismu, zlepšení metabolismu a fyzické kondice.

Software přístroje umožňuje dle potřeby zapínat a vypínat jednotlivé elektroventily, měnit parametry přístroje, např. tlak v komoře návleku, délku náfuku komory, délku cyklu a přizpůsobovat tak směr působení vlny, její intenzitu a délku potřebám pacienta. Vzniká tak široká možnost aplikace z volitelných masážních, rozmasírovacích a kombinovaných programů terapie.

INDIKACE PRO LYMFODRENÁŽ (KDY SE PROVÁDÍ):

• otoky na podkladě vrozeného nebo získaného postižení mízního systému (primární a sekundární lymfedém)
  • chronická žilní nedostatečnost
  • bolesti cévního původu (ateroskleróza tepen, křečové žíly, blokáda mízního řečiště atd.)
  • poruchy prokrvení (Raynaudova nemoc, akrocyanóza)
  • diabetická neuropatie a angiopatie
  • otoky při onkologických indikacích pouze po doléčení karcinomu a metastáz (ablace mammy, resekce uzlin, po radioterapii ..)
  • otoky dolních končetin způsobené funkčním opotřebováním kloubů (artróza)
  • terapie bércových vředů (v klidovém stádiu)
  • rehabilitace po extrémním svalovém zatížení končetin (běžci, hokejisté, fotbalisté atd.)
  • celulita – laicky „celulitida“

KONTRAINDIKACE PRO LYMFODRENÁŽ (KDY SE NEPROVÁDÍ):

• nedoléčené nebo recidivující maligní onemocnění
  • nestabilizované bronchiální astma a chronická bronchitia
  • ischemická choroba srdeční a jiné těžké srdeční onemocnění
  • nestabilizovaný vysoký krevní tlak (hypertenze)
  • hypotonie
  • cévní mozková příhoda
  • zvýšená funkce štítné žlázy (hyperthyreosa)
  • otoky způsobené onemocněním ledvin
  • choroby jater
  • epilepsie
  • nediagnostikované břišní obtíže
  • akutní žilní onemocnění, tromboflebitida
  • akutní neuropatie a plexopatie
  • akutní plicní edém
  • akutní bakteriální nebo virové onemocnění
  • těhotenství
  • akutní trauma a záněty kůže a měkkých tkání (např. erysipel)
  • hnisavé kožní rány
  • osteosyntéza a kloubní náhrady v léčené oblasti
  • kardiostimulátor

Zde na pracovišti je používán nejmodernější přístroj českého výrobce Pneuven MEDI 8.14 s kvalitně vypracovaným kalhotovým návlekem o 21 komorách.

Pro zvýšení efektu terapie je potřeba důsledně dodržovat pitný režim. Zrychlenou cirkulací lymfy může dojít k pocitu žízně. Při nedostatku vody v organismu mohou vzniknout nežádoucí účinky jako bolest hlavy, hučení v uších, závrať, únava atd. V den terapie je optimální příjem 3-4l tekutin.

Před každou přístrojovou lymfodrenáží je vždy provedeno manuální ošetření spádových uzlin.

Z hygienických důvodů, a pro váš komfort, je potřeba si s sebou na terapii přinést na převlečení vlastní bavlněné kalhoty, triko a ponožky. V případě, že zapomenete, je možné si jednorázové kalhoty na místě zakoupit.

Projevy po správně provedené terapii:

• pocit odlehčených dolních končetin
  • zmírnění otoku a zlepšení hybnosti v postižené oblasti
  • po prvních lymfodrenážích lze pozorovat tmavší moč se zápachem (v důsledku odvodu katabolitů z tkání)
  • po dlouhodobější terapii patrné zmenšení obvodu dolních končetin, boků či pasu

Kontakty

Mgr. Iveta Světinská
Moravská 2733
688 01 Uherský Brod

Kontaktní telefon

Elektronická pošta
info@fyzio-ub.cz

Pondělí 8:00 - 15:00
Útery 8:00 - 15:00
Středa 8:00 - 15:00
Čtvrtek 8:00 - 15:00
Pátek 8:00 - 15:00
Sobota ZAVŘENO
Neděle ZAVŘENO

Podrobné informace ve vztahu ke zpracování osobních údajů naleznete zde. Pole označená * prosím vyplňte.